عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی

عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی

عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی

عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی

عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی

معرفی وبلاگ

این وبلاگ در زمینه عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی فعالیت می کند.

بایگانی

عنوان: راه های عمل بینی و دلیل تورم بینی پس از عمل جراحی دماغ

تورم بینی پس از عمل جراحی بینی یکی از شایعترین مشکلات در جراحی زیبایی بینی به شمار می رود و بسیاری از افراد به این مشکل برمیخورند.

ورم بینی بعداز عمل جراحی زیبایی عارضه ای است مشترک میان یکایک افرادی که تجربه عمل جراحی بینی (رینوپلاستی) داشته اند. متاسفانه هیچ راهکار سریعی برای کاهش ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی وجود ندارد، با این حال هر روز نسبت به روز قبل درد کمتری احساس خواهیدکرد و از میزان ورم کاسته خواهدشد. بیماران عموما قادراند تا علیرغم وجود ورم، نتایج زیبایی به دست آمده را به محض برداشتن اسپلینت (محافظ) یک هفته پس از عمل ببینند. جمله مشهور در رابطه با این موضوع این است که «اگر در همان نگاه اول، عالی به نظر نرسید، احتمالا هیچ گاه چنین نخواهدشد.»


معمولا بدن برای کامل کردن واکنش های اصلاحی و جبرانی درگیر در روند بهبود و جذب بخش اعظم ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی به زمانی 100 روزه نیاز دارد. هنگامی که جایی از بدن (در نتیجه جراحی یا آسیب) زخم می شود، بافت های درگیر باید سه مرحله التیام بخش را بگذرانند. اگرچه تخمین شمار دقیق روزهایی که بینی ورم دارد غیرممکن است، زمان بندی زیر هر مرحله التیام را به تفصیل شرح می دهد و ضمنا احساس متداول و معمولی را شرح می دهد که احتمالا شما نیز پس از عمل جراحی بینی تجربه خواهیدکرد.

چسب زدن هم در کاهش ورم اولیه و هم ورم تاخیری موثر است. بعد از دوماه که بیمار چسب عمل بینی را بر می دارد باید بیمار در طول شب چسب بزند. این موضوع ممانعت از تجمع ورم وفتی بیمار دراز می کشد به خصوص ناحیه سوپراتیپ میکند.

چسب زدن بخصوص در دو هفته اول بعد برداشت اسپلینت مفید است.اگر چسب باعث حساسیت پوست در جراحی بینی شود چسب زدن متوقف می شود و بیمار از کرم هیدروکورتیزون سه بار در روز تا حل مشکل خارش و التهاب استفاده می کند.

همانطور که ورم در زیر جلدی و قسمت بیرونی رخ می دهد در قسمت داخلی و مخاطات بینی هم ورم داریم. اکثر بیماران درجاتی از ورم گذرا که در طول دو تا سه هفته اول بعد عمل بینی حل می شود دارند. معاینه داخل بینی در طول سه هفته اول بعد عمل بینی سخت است و بیمار تحمل نمی کند. بیشترین بهبود تنفسی به علت ورم سه تا چهار ماه بعد از جراحی بینی رخ می دهد.

استفاده از قطره های بینی مثل فنیل افرین باید به مدت پنج تا هفت روز باشد استفاده بیشتر این قطر ها نتیجه معکوس دارد و شستشوی با سرم نرمال سالین و یا اسپری سالین دو تا سه بار در روز تا شش ماه توصیه می شود.

  • ۹۵/۰۵/۲۵
  • سارا کامرانی

جراحی بینی

کاشت مو